четвртак, 12. април 2012.

Stara vs. Nova pravila marketinga



Nije nikakva tajna: marketing se izmenio sa vremenom  „digitalnog doba“. Činjenica je da tržišno prisustvo mnogih kompanija sada sve više zavisi od tokova medija, a i način na koji se sprovode marketinške aktivnosti se promenio. Trebalo bi biti upoznat sa "novim pravilima" marketinga, ako imate u planu da razvijete efikasan marketinški plan.


Stara pravila

Stari primeri marketinga su usmereni na pružanje jednosmerne poruke, od organizacije do potencijalnog kupca. Ideja je bila da bude više kreativnih poruka i marketing kampanja i samim tim bi više kupaca odgovorilo kupovinom proizvoda ili usluge.
Ostale karakteristike starih pravila marketinga su:

-     Promovisanje je ključ

-     Oglasi su sredstva apelovanja na javnost

-     Reklamne kampanje se sprovode u određenom vremenskom periodu

-     PR je odvojen od funkcija oglašavanja

PR ima svoj sopstveni skup pravila koja bi kompanije morale da prate. Glavni cilj za odnose sa javnošću je  generisanje saopštenja za javnost koja bi zgrabila pažnju članova štampe, koji bi to koristili da pokažu da je publika dobila poruku. Sav napor je usmeren na dobijanje poruka iz javnosti, saopštenje je najvažniji alat, kao i da uspešno PR promovisanje.


Nova pravila

Od pojave interneta, informacije su svuda i dostupne svima. Umesto posvećivanju pažnje štampi zarad uspeha kao nekada, marketing i odnosi sa javnošću sada zahtevaju da kompanija dobije pažnju pojedinaca koji surfuju Internetom.

Najuspešnije marketinške i PR kampanje su one koje na internet pretraživaču kompaniju stavljaju na prvih par pozicija. Neke od novih pravila uključuju:

-     Ljudi su dobro informisani i očekuju istinu više od „vrzmanja“

-     Ljudi cene vrednost svog vremena i novca, a internet je jedno od sredstava koje ce im može pomoći u
       tome

-     Marketing i PR su tu kako bi privukli „niche“ kupce

-     Marketing i PR koriste razne tehnike kako bi došli do takvih kupaca

Marketing i PR mogu koristiti prednosti novih alata koji su im na raspolaganju. Mediji više nisu ograničeni samo na članke, direktnu poštu, TV, radio, novine, telefone i saopštenja - to je višestrano i zahteva višestruke metode približavanja kupcu kako bi bilo efikasno. Nova paradigma marketinga zahteva da kompanija isporuči kvalitetan sadržaj preko brojnih alata koji su danas dostupni, kao što su web sajtovi, blogovi, sajtovi socijalnih mreža ili podcast.

Sa svim ovim alatima na raspolaganju, kompanije moraju da budu u stanju da prilagode svoj marketing i PR taktike kako bi stigli do svoje klijentele i imali uspešnije poslovanje.


Нема коментара:

Постави коментар